måndag 21 april 2014

Påskhelgen firades ute i skären

Semestern fortsätter ännu några dagar men nu är vi hemma i stan för att tvätta lite kläder. Barnen med sina respektive har gjort oss sällskap i helgen. Vi har hunnit med så otroligt mycket när så många människor har hjälpts åt med olika saker.Staketet är halvvägs färdigt , hyllor har blivit byggda i tamburen, blomland har blivit grävda, det har lagats god mat, diskats och städats. Så roligt att få så mycket resultat  med olika saker så snabbt :-) I skären finns det ju projekt att göra hela tiden - det tar aldrig slut men nog är det skönt att slappa i en solstol eller sitta i tunnan emellanåt också. En stund framför brasan i grillstugan efter tunnabad är en perfekt avslutning på en fin dag. Jag har nog aldrig förut firat en påsk ute vid villan eller tillbringat så många nätter där den här tiden på året. Ifjol låg isen ännu kvar den 21.4 och vi eldade upp ris på den. Här hemma har det massor av plantor kommit upp i rabatterna.Dags att ta tag i trädgården här hemma bara vi börjar vara hemma igen :-)

Halva staketet är på plats och jag är så nöjd med det. Jag ville ha ett enkelt staket som är tätt byggt så det blir mera skyddat för vinden på terassen. God mat har vi ätit av olika slag i helgen.Långa promenader har vi också hunnit med .

Trädgårdsarbete , tunna bad och sen mys i grillstugan. Min svärson tyckte att jag var så lustig som satt med telefonen i tunnan så jag hamna på bild  ;-

1 kommentar:

  1. Ljuvligt väder som vi alla fått njuta av under påsken.
    Trevligt när många hjälps åt, då gå det undan.
    Det ser så mysigt ut hos er!
    Ha en bra början på veckan!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera