måndag 21 augusti 2017

Lång bloggpaus !

Öppnade just bloggen och konstaterade att jag inte bloggat sen i maj.Vanligtvis brukar sommaren vara den tid då jag bloggar mest !? Varför denna förändring? Ja jag vet inte riktigt? Jag undrar ibland varför jag bloggar överhuvudtaget. För ett antal år sedan kände jag ett behov av att blogga för att ge världen en liten insyn över vem jag egentligen är. Idag känner jag inget behov av det. Jag är den jag är och bryr mej inte så mycket i vad omvärlden tycker mera. Vi är alla olika med olika behov av saker som gör att vi känner oss nöjda och glada. 

Hur som helst så har sommaren kommit och gått. Vi hade semester 5 veckor i juni. Jag tyckte att vi hade bästa semestervädret på länge med sol, lite vind och bara lite regn och ingen åska. Vi var mest ute vid villan i Södra Vallgrund och umgicks med barn och barnbarn. Midsommaren var vi tillsammans med mina föräldrar och min brors familj hemma hos dem.Åt gott och spelade spel och badade tunna.
 Jag skulle gärna lägga upp bilder från våra sammankomster men då jag vet att flera det finns flera människor som inte vill synas på bild i sociala medier så är det svårare att gallra i fotoarkivet och bara få med de som vill synas på bild. Det beror väl också på lite lathet från min sida att inga uppdateringar har kommit ...eller foton...jag har helt enkelt prioriterat annat denna sommar. 
Två Umeåresor har det också blivit i sommar. Inte en enda båtutfärd ännu i sommar pga blåsten.
Förra helgen var vi på Schlager Paradiset vid Waskia och såg på Farbror Fläsk, Patrik Isaksson, Martin Stenmarck och Syd & Ekman. Så bra evenemang men så lite människor var där pga att det inte saluförts tillräckligt så folk visste om det.
Jag njöt av att se Martin Stenmarck och hade lyckan att få en bild med honom efteråt (som maken tog ) 
Syd & Ekman fick publiken att sjunga med i alla gamla Gyllene Tider och Style hits. Jag sjöng så halsen var som ett rivjärn ännu 4 dagar senare ;-)
Det var en toppenkväll.

Jag med Martin :-)

Återkommer med mera bilder från Schlager Paradiset senare .

2 kommentarer: