måndag 30 oktober 2017

Semestervecka !


Jag har haft semester den senaste veckan. Semestern började inte så bra då en av glasdörrarna i vitrinskåpet exploderade i tusentals bitar framför mitt ansikte. Jag höll på att plocka ur diskmaskinen och skulle sätta ett rent glas in i vitrinskåpen när det small. Jag minns bara en hög smäll och att jag blundade och tänkte "nu händer katastrofen". Då jag öppnade ögonen igen var hela glasdörren till vitrinskåpet borta och runtomkring mej i hela köket och i vardagsrummet låg små glasbitar. Det lät i glasbitarna en timme efteråt. Jag kan inte beskriva ljudet men det lät som att glaset fortsatte att dela sig i mindre och mindre bitar. Jag tog mej till badrummet för att se mej i spegeln och skakade som ett asplöv. Blodet rann från pannan och hakan. Ett fyra cm:s skrubbsår i pannan och ca 2 cm på sidan av hakan var resultatet av explosionen. Jag var livrädd att ögonen skulle ha skadats men troligtvis blundade jag automatiskt när smällen kom !?


Ni ser vilken dörr som exploderade. Jag stod mitt framför med ena handen inne i skåpet när det small. Jag hittade inget glas på mej någonstans så jag undkom nog med en mindre shock den dagen.


Nästa dag var jag till Lady Line Ritz och träffade en "personal trainer" som ingick i vinstpaketet som jag vann på Ladies cruise på Wasaline i september.  3 månaders gratis träning är inte illa. Jag har inte varit på gym på evigheter och blev lite fundersam om jag skulle lösa ut min vinst....men nu är det gjort :-) Efter mötet blev det shopping på stan med dottern.



På tisdagen hade vi en riktig "tjejdag" med Daniela och Alicia. Vi for in till stan och promenerade sen till Tropiclandia  där vi njöt av bubbelpooler , massage och bastu. 


Fina höstfärger vid stranden på vägen mot Tropiclandia.
Efter badandet blev vi hungriga och beställde varsin portion med franka och korv + nugetter. Mycket franska lite mindre av korv/nugetter + sallad men mätta blev vi.

Nästa dag blev det en tur till Tuuri tillsammans med Danielas familj. De hade ändrat om där sen ifjol och det var mycket lättare att hitta saker som man sökte denna gång. Jag fyndade bl.a en matta till vardagsrummet för 40 euro.


Toalett selfie :-)

Mäktigt....en himmel som rörde sig.

En ny väggmålning vid köpcentret i Tuuri.

Då vi kom hem från Tuuri på kvällen så åkte jag och Anders iväg till skären där vi tillbringade 3 dagar tillsammans med de övriga i familjen.

Det blev vinter över en natt !





Tommy rensar fisk.

En svanfamilj höll oss sällskap tills vi for hem på lördagen.

Idag kom jag mej äntligen iväg på mitt första gympass. Jag var där i 2 timmar och 20 minuter !!! Jag gjorde mitt program  och satte mej sen i infrabastun och njöt. Jag är så stolt över mej själv att jag tog mej mod till att göra detta på egen hand. Så mycket lättare då man har nån vän med sig.....men det gick bra :-)

4 kommentarer:

  1. Usch så förskräckligt med glasdörren som exploderade!
    Aldrig kan man ana vad som händer, för knappast hade du kunnat
    fantisera heller att sådant skulle ske.
    Tur att du inte fick glas över hela kroppen!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var rätt oväntat. Nu hoppas jag bara att de andra 5 som är kvar inte gör likadant.

      Radera
  2. Trevlig semester du har haft ! Utom glasdörren, tänk att den bara gick sönder så där ?!?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja folk säger att det måste ha varit nån spänning i glaset men varifrån den kom fattar jag inte...

      Radera