måndag 24 maj 2010

Ledig helg !!!


Köpte plantor av både röd och vit klockviva

Klockranka

Vit bergvallmo ska jag försöka mej på ....


En planta av en blå sorts bergvallmo köpte jag oxå .


Maken och laxen .


Länge sen jag haft en helt ledig helg för mej själv . Dottern i Stockholm och maken på fiskeäventyr. Jag har hunnit med så mycket trevligt :-)
Besökte trädgårdsdagarna i Korsholmsskolor med en väninna på lördagen. Blev en del plantor som följde med mej hem :-) Det blir ju bara så att det kliar i fingrarna på att prova på nya blomsorter. Få se hur dessa nya små vänner kommer att trivas i min trädgård. Efteråt for till torget och gick runt bland marknadsståndena där. Inget annat än en glass blev resultatet därifrån. Älskar Sias jordgubb-konjaks glass....såååå gott !!! Gick i ett antal affärer och blev en festblus rikare. Så nöjd med det köpet. Passar bra att ha på sig vid nån av sommarens fester.
På kvällen blev det stekt broilerfile med sallad och lite rödvin tillsammans med väninnan. En riktigt bra dag :-)
På söndagskvällen kom maken hem med en lax på 9,8 kg. Nu blir det fjärilskotletter och laxsoppa framöver .
Nu väntar vi bara på att dottern ska komma hem från Stockholm. Sen är huset fullt igen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar