fredag 11 april 2014

Vårfint

Veckan har gått snabbt och det är redan fredag . Jag har försökt städa upp lite här hemma inför helgen då vi ska ha kaffekalas för mej som blir ett år äldre igen . I vardagsrummet har jag bytt om till en mera vår-grön färgton. Jag gillar att få in så mycket ljus som möjligt på våren och sommaren  och med gröna textilier + vitt känns det ljust och fräscht .
Idag när jag kom hem från ett besök hos svägerskan så stod ett blompaket och väntade på köksbordet med en jättestor vitblommande orkidé i paketet. Det var en förtidig födelsedagspresent av Ela och Alex . Tusen tack för den :-)
Jag har aldrig sett en sån enormt stor orkidé förut. Blommorna är nästan lika stora som min handflata. Den passa perfekt in i vardagsrummet .
Önskar er alla en riktigt skön fredagskväll !


Phalaenopsis Sogo Grandiflora Yukidian V3 - heter den :-)


8 kommentarer:

  1. Oj va snyggt å fräscht vardagsrumme vart :)

    SvaraRadera
  2. Orkide'n är enormt stor och vacker!
    Vitt och grön är jätte fräscht den här tiden på året!
    Ha ett bra veckoslut!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och ett bra veckoslut önskar jag dej också :-)

      Radera
  3. Den största orkide`n som jag sett ...såå vacker :) Kramar på din DAG <3
    mor

    SvaraRadera
  4. HEJ, har ni tänkt att i Finland har ni väldigt ofta matsalbord i vardagsrum, det har jag inte sett så mycket här i Sverige. , det finns alltså skillnad med inredning mellan dessa två länder ...:))))... //Häls Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej ! Det där om matsalsbord hade jag ingen aning om :-) Vet att det nog finns ett och annan som skiljer sig mellan våra länder fast de är så nära varann....intressant att se likheter och olikheterna :-)

      Radera