onsdag 2 januari 2013

Firade förlovningsdagar *2

Igår var vi med Daniela och Alexander till Shanghai och åt middag. Vi firade våra förlovningsdagar. Jag och Anders förlovade oss vid midnatt  31.12 och Daniela och Alexander straxt  efter tolvslaget , så de har 1.1 som sin förlovningsdag :-)  Nu är det ju några år sen det hände ,ett antal år mer för oss än för dem men så kul att kunna fira det tillsammans :-)



Vi gillar verkligen Shanghai. Så lugnt och mysigt och jättegod mat .

Pekingsoppa-stark och värmande.

Vi tog en meny för 4 personer.Först var det Pekingsoppan. Sen fick vi ris och fyra fat med olika sorters kött på. På bilden grillad broiler i en sötsur sås.Jag har bloggat om Shanghais mat förut men gör det igen då det är så underbart gott :-)




Friterat griskött med sallad och chilisås.

Starkt kryddad nötkött i sås och bakom är friterat broilerkött med morötter.

Min första portion ;-)

Daniela och Alexander :-)

Efterrätten- friterade bananer med glass.

Nöjda , mätta och glada :-)

5 kommentarer:

  1. Verkar va trevligt ställe o bra mat!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo , det är det...men maten är rätt stark.Funderade faktiskt på om ni skulle komma med oss dit nångång men din son tror tror det är för stark/kraftig mat för dej, men man behöver inte välja alla rätter utan man ta en som verkar bra :-)

      Radera
  2. Det vore trevligt! mat är ju aldrig fel men min son känner mej o vet att för starkt o kryddigt ger bara dåligt efteråt. Men annars äter jag i princip all mat.

    SvaraRadera