söndag 21 april 2013

Semester tripp till Åbo och Sokos hotell Caribia



Vi bodde på Sokos hotell Caribia .
 Hotellgästerna måste betala för bilparkeringen vilket vi tyckte var lite märkligt !


Vårt hotellrum.

Ingen av oss blev riktigt förtjusta i rummet.Det var mörkt och hade ingen taklampa och bara ett litet fönster som inte gick att öppna.

Luftkonditioneringen lät jättehögt men vi lyckades sova gott iallafall ;-)

Badrummet var rent och snyggt men vattnet rann nästan ut genom
 dörren då man duschade.

Duschtvålen  som fanns i badrummet var nästan omöjlig att få ut ur flaskan.


Matrestaurang Havanna gillade jag.
Maten var jättegod och målningen på väggen fantastiskt fin !

Fina målningar överallt i hotellet.

Här åt vi frukost.Den var  jättebra och det fanns mycket att välja mellan.

Badavdelningen var helt ok men råddigt system hade de för hotellgästerna som skulle bada.
Personalen på hotellet var glada och vänliga och hjälpte gärna till om man inte hittade ;-)

Om jag jämför med Eden i Tammerfors så tycker jag  att Eden är bättre....

Runt hus nära hotellet.

Saluhallen i Åbo.

Årets första mjukglass vid Aura å. Vi frångick dieten lite medan vi var i Åbo :-)

Aura å.

De hade marknad längs ån.

Åbo domkyrka.

Efter att vi shoppat i Åbo så for vi ut till Nagu.

En söt höna i sten.
Inga turister nu men på sommaren är det fullt med folk här.

Det är så vackert i Åbo skärgård.

Replot 2 som förut gick mellan fastlandet och Replot .

Så vackert !

Sista bron vi körde över och sen for vi hemåt igen.
En bra resa och en hel del saker från Ikea fick följa med oss hem igen :-)


6 kommentarer:

  1. Fina bilder!! O va intressant då du vågar skriva både det som är bra och dåligt. Intressant att veta ifall man själv sku fara iväv på nån tripp nångång :)

    SvaraRadera
  2. Vi va åxå dit en sommar då hilda va 2 år, hotellet ok fö oss utom restaurangen, vi hade badat o va vrålhungriga efteråt o fick sitta o vänta på maten våran med ett grinigt o hungrigt barn ca. 2 timmar så där äter vi aldrig mera tror jag... badet va kul, men jag satt nu mest i barnbassängen förstås!:) Vi va åxå ut o körd runt åbo i skärgården så jättefint där sommartid... H: Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna ! Barnbassängen var helt ok tyckte jag också :-) Minns bara att en fem åring drunkna där för nåt år sen och det kan jag förstå....för den stora bassängen var djup och med mycket strömmar som drog en åt alla håll och så var den inte så lätt övervakad heller.Helt ok nog men lite råddigt system som gjord att jag hamna i restaurang avdelningen med badrock och inte visst åt vilket håll jag sku gå ;-)
      Maten fick vi jättesnabbt men det beror ju säkert på att vi åt ganska så sent.Åbo skärgård är otroligt fin :-)



      Radera
    2. 2 timmar är lång tid att vänta på maten...skulle nog ha tappat tålamodet om jag fått vänta så länge......

      Radera