söndag 24 april 2016

April väder och semester igen !

I början av veckan var jag hos mamma och pappa i Korsnäs
 och på tisdagen när vi vaknade var hela gården vit av snö.
 På eftermiddagen sken solen och nästan all snö hade smält bort.


Nu har jag helgen ledig och sen semester hela nästa vecka ,
det firade vi igårkväll med sushi som maken hämtade

 från C-M .

Idag for vi ut till skären för att räfsa lite då det var lovat sol hela dagen. Jag hann bara börja räfsa då det började komma ner hagel i mängder över mej och Lady. Vi gick in och lagade mat och en stund senare sken solen igen och haglet hade smält bort. Vi gick ut igen för att fortsätta räfsa men det gick ca 5 minuter så kom en ny hagelskur över oss.Då fick jag nog och vi körde hem igen.Vi hade inte tänkt övernatta denna gång men vi kom hem lite tidigare än vad vi planerat.

Hemma sken solen och vårblommorna hade slagit ut i rabatterna. Omväxlande väder minst sagt men nu önskar jag nog lite mer sol och värme och ingen mera snö eller hagel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar