tisdag 27 december 2016

Min jul !

19/12 var jag och Catha ute på julshopping. Vi tog en paus i shoppandet och gick på eftermiddagsbio och såg Bad Santa 2. Bio Rex har förnyat sina biosalonger och i denna där Bad Santa visades så fanns det bekväma stolar och fotpallar. Efter bion intog vi lite vätska vid Little Pub vid torget innan vi fortsatte med shoppandet. Mysigt och avkopplande,ingen stress alls :-)
20/12 klädde vi granen som vi köpte på Brändö torg av släkten som säljer granar där.
Den 22/12 badade jag julbastu med dottern och barnbarnet. Efteråt såg vi film och åt en massa delikatesser som dottern hade med sig till oss.

Julafton.
 Lady väntar på gästerna eller kanske på tomten ;-)



Dan före julafton slutade maken jobba nattskifte och jag hade ledig dag. Vi handlade det sista i matväg som behövdes för julhelgen och for sen och önskade svärmor och svärfar en god jul. Kl.17 fick jag skinkan in i ugnen och packade in de sista julklapparna och sen blev det Bingolotto resten av kvällen. Det var extra intressant att följa med i år då jag själv hade lyckats få tag i en bingolott.Jag vann inget men det var roligt ändå :-) 
Halv tre på natten var skinkan färdig......och då var jag nog rätt trött måste jag medge.

Julafton firades med barnen och deras familjer. Det var roligt att få fira med dem alla och småttingarna stod ju för den största julglädjen :-) 
Två tomtar kom och delade ut paket i år. Den minsta i familjen satt glatt i den ena tomtens famn men det äldre barnbarnet var lite smått reserverad.Då klapparna var utdelade så vågade hon sig på att dansa med tomten och vi fick sen också ta ett foto på henne i tomtens famn.
Det blev en riktigt fin julafton och jag tror att alla var nöjda och glada med både mat och julklappar.
Vår julmat består av massor med fisk av olika sorter men ingen lutfisk. Skinka och kalkon är också ett måste på julbordet. Maken gör allt som har med fisk att göra. Jag fixar sallad och skinka ;-) 
Juldagen jobbade jag kvällsskifte och julannandagen morgonskifte. Efter jobbet var det dags för mamma och pappas julmiddag med plockastek + andra juldelikatesser. 
Så nu har vi firat jul ordentligt och nu väntar jobbnätter för min del innan det blir att fira nyår. Önskar er alla en fin vecka :-)


Mammas och pappas uppdukade juldelikatesser :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar