söndag 14 maj 2017

Växthuset !

Bild 1 : Så här såg det ut den 18 april vid skären.  Bild 2 och 3: Växthuset anlände och vi fick grus till grunden. Bild 4: Först är det grävt sen är det lagt 10 cm styrox och på det minst lika mycket grus.. Sen kollade vi var ramen till växthuset skall vara.

4 maj plattas gruset till och plattorna läggs ner.
5 maj börjar vi bygga ihop väggarna till växthuset.
6 maj har vi fått upp taket.
11 maj får vi upp glasen längs väggarna och efteråt skålar jag och Anders i bubbel som jag fick till min födelsedag :-)
12 maj har vi fått alla glas på plats utan att få sönder ett enda ett. Jag är så glad :-) Tacksam över all hjälp vi fått med att bygga ihop växthuset. Ni är guld värda allihopa !
Idag körde vi ut stolarna och bordet som jag ville ha till växthuset. Lady trivs med att sitta i en stol och titta ut över omgivningen. En geting som hänger i taket fick också hänga med ut till växthuset idag. Det tar sig.....nu fattas bara växterna ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar