torsdag 7 september 2017

Skären !

Efter jobbet i måndags åkte vi ut till skären och övernattade till tisdagen. Vädret var soligt och varmt och jag hann ladda mina batterier en aning.
Jag slängde ut gurkplantorna ur växthuset och städade lite där. Har börjat planera vilka förändringar som skall göras till nästa säsong bl.a att fixa odlingslådor till tomat och gurkplantor. I år kom detta med växthusodling så hastigt på så vi odlade i odlingssäckar vilket nog inte är så lyckat i längden. Vi hämtade virke till lådorna så jag hoppas vi hinner få dem lagade i höst så allt är färdigt när plantorna skall ut i växthuset nästa vår.

Mina avlånga paprikor börjar mogna.

Vinrankan "Somerset Seedless" var ca 20 cm
 då jag planterade den i juni.
Nu växer den uppe i taket.
 Hoppas på druvor nästa år.
Stjärnklart och månen lyste så fint på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar