söndag 3 november 2019

Arnica liniment från Dermosil



Jag beställde den här produkten från Dermosil för en vecka sen. Arnica liniment som skall ge hjälp åt trötta och spända muskler. Jag har testat den tre gånger och den fungerar jättebra. Det är inget kladd och den är lätt att "rolla" på tex ryggen, axlarna och nacken där jag testat den. Ingenting brukar fungera om mina nackmuskler är spända och sjuka...det tog 10 min idag så släppte spänningarna efter att jag använt den. Fungerar säkert inte för alla men för mej är den jättebra 😃


 PRODUKTEN
Dermosil Arnikaliniment ger lindring för trötta och ömma muskler. Lätt värmande liniment hjälper till att lindra tillfälliga muskelsmärtor och trötthet i musklerna. Den behagliga värmen sprider sig i kroppen och hjälper dig att slappna av.
Linimentets värmande och smärtlindrande verkan grundar sig på arnikablomextrakt och andra naturliga råvaror och oljor, såsom eukalyptus-, kanel- och pepparmyntsolja.
Arnikablomextrakt är ett naturligt liniment som hjälper musklerna att återhämta sig snabbare efter ansträngning genom att lindra svullnad och muskelstelhet. Arnikablomextrakt har en avslappnande verkan och får dig att lugna dig efter en aktiv dag.
Linimentet innehåller också rikligt med vårdande ämnen, t.ex. glycerin, squalane och biotin.
Linimentet kommer i en praktisk roll-on flaska som gör den lätt att applicera på huden utan kladd på händerna. Linimentet torkar snabbt och kladdar inte.
Applicera liniment med hjälp av roll-on flaskan och låt torka. Upprepa vid behov. Undvik kontakt med ögonen.
(texten lånad från Dermoshops sidor)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar