söndag 14 november 2010

Min avokado-räksallad

Ska skriva ner hit vad jag hade i avokado-räksalladen som jag lagade för någon dag sedan. Det var ett recept som kom till just i den stunden som jag lagade till salladen.....alltså inget välbeprövat och inövat recept. Tycke och smak är ju så olika men jag tyckte det blev gott :-)  

Kinakål 
Gurka
Tomat
Fetaost
Avokado
Räkor
+ Broilerstrimlor som jag stekte och kryddade med citron o limekrydda

Kinakålen, tomaterna och gurkan skar jag i små bitar och blanda ihop i en salladsskål. Sen blanda jag i en hel burk med salladsfetaost . Skalade avokado och skar i små bitar som jag blandade i salladen. Räkorna öste jag ovanpå salladen när jag tagit åt mej på en tallrik av den. (vill inte att sallad som lämnar över ska ha räkor i) .
Jag ville ha salladen ännu mera matig , så jag stekte broilerstrimlor och kryddade dem med citron-lime krydda.Dem blandade jag också i salladen som fanns på tallriken. De blev som pricken över i:et tyckte jag....fast de nog inte egentligen hör hemma i en avokado-räksallad ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar