lördag 4 december 2010

Omprövar mitt förhållande till vintern !

Mitt förhållande till vintern har alltid varit mörkt och kallt.Vintern har år efter år  tillbringat alltför mycket tid i min närhet. Vintern som med sitt mörker  inte direkt har  fått mej att vilja tillbringa nån tid utomhus.Kylan som gör att man skall klä på sig så man ser ut som en michelingubbe gör ju inte saken bättre precis.Nu har jag börjat ompröva detta förhållande och börjat se på vintern med andra ögon.Denna helomvändning har att göra med att vi skaffat hund.Denna hund som vägrat promenera längre sträckor hela sommaren, vägrat springa i gräset på gården och istället bara velat ligga på bryggan och studera vågorna.Denna hund älskar vintern och snön.Hon vill ut hela tiden . Rullar runt i snöhögarna tills hon ser ut som en snögubbe.Promenadtakten är det inget fel på  heller, så nu är det bara att hänga på :-) Man kan inte annat än älska denna glädje som man ser hos Lady då hon får vara ute i snön .Vilket också gör att vintern får en annan betydelse för en själv.Nu kommer jag mej ut flera gånger om dagen och kan njuta av det.Så mycket piggare och gladare blir jag  av att vara ute också vintertid.Hoppas min känsla håller i sig så att jag i fortsättningen kan njuta mer av alla årstider. Hoppas Lady kan ompröva sitt förhållande till sommaren också ;-)

Lady efter att ha kramats med snöhögarna ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar