söndag 23 januari 2011

Sköna söndag!

Nu är vi 3 veckor in i Januari och jag tänkte berätta lite hur "mitt nya hälsosammare liv" går framåt. Att äta nyttigt är inget större problem för mej eftersom jag älskar sallader och grönsaker. Jag har minskat i med kolhydrater och äter för det mesta bara grönsaker med kött, fisk eller fågel.Nån enstaka gång har det blivit lite fullkornsris eller nudlar i en måltid men betydligt mindre mängd än förut. Bröd äter vi sällan och om vi äter så är det endast knäckebröd eller mörka rågbitar.På morgonen blir det oftast naturell yoghurt med frysta blåbär i. Ovanpå häller jag min egen mysli blandning som består av fullkornshavregryn, vetekli, havrekli, linfrön och solrosfrön.Nyttigt och gott! På helgerna utsätts jag för min stora svaghet när ungdomarna invaderar tv soffan och har med sig chips ,chiliostbollar och dipp. Då hjälper det inte att min hjärna säger att jag ska tänka nyttigt och sunt...men nån svaghet måste man ju få ha bara det inte är för ofta ;-)
Motionerandet går i vågor. Lediga dagar går det bra att motivera sig att motionera lite mer än att "bara" gå ut med Lady.De dagar då jag vakar är det jobbigt att göra nåt annat än det man måste....men jag försöker motivera mej :-)Vattenjoggingen har jag kommit igång med igen och det känns så bra :-)
Så har vi skönhetsprodukterna som jag vann.Fungerar de? Ja , de som jag provat nu i en veckas tid är riktigt bra . Har inte öppnat mer än tre olika produkter ännu då jag vill använda upp de jag hade från förut först. Ögonkrämen som lovade mindre svullna ögon och som skulle trolla bort svarta skuggor är en av dem som jag provat. Mina känsliga ögon brukar snabbt reagera på de flesta produkter men denna verkar fungera bra hittills åtminstone. Ögonen är mindre svullna och jag upplever att de inte ser lika "trötta" ut som de brukar göra ibland .Summan av dessa tre veckors hälsosammare livsstil är iallafall att jag känner mej frisk och glad och har enorm motivation att fortsätta i samma anda :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar