lördag 21 september 2013

Dukan diet-halvårsrapport

19 mars i år började jag och maken med dukandieten. Den 22 maj skrev jag om resultatet som vi uppnått efter 9 veckors diet -  HÄR .Nu har det gått 6 månader sen vi började och resultatet har hållit i sig. Under semestern har vi slarvat lite mer än vanligt med kosten. Vi har inte haft några rena proteindagar som man ska ha en gång /vecka. Vi har svalkat oss med nån öl eller cider  värmen.Ätit liiite chips ett par gånger.Godis har också hittat ner i magen och vi har ätit betydligt mer kolhydrater än förut.Glass hör till vardagen när det är sommar-så också denna sommar. Potatis-ris och pasta har vi bara ätit då blivit bjudna på mat. Gillar fortfarande kombinationen kött-fisk-fågel tillsammans med grönsaker bäst. Varma grisar till kaffet brukar vi unna och när vi lever villaliv. I sommar blev det 1 varm gris till kaffet 1 gång :-) Bröd äter vi i undantagsfall , ofta med det resultatet att magen blir orolig och uppblåst direkt.
Denna vecka har vi skärpt till oss och börjat med proteindag 1 dag/vecka igen. Kolhydraterna äts till frukost och lunch men inte till middag eller på kvällen. Dricker mycket vatten. Cider och öl behövs inte på samma sätt när det är kallare ute....rödvin är bättre ;-)
Imorse visade vågen på 58,5 kg. 1 kg mindre än vad jag vägde 22 maj.Jag hade väl inte hoppats på att det kunde gå så här bra och dessutom att vikten skulle hållas.
Jag är nöjd !!!

4 kommentarer:

  1. Lyfter på hatten åt sådana som klara av dieter.
    Måste medge att att -5kg skulle göra susen och jag tror att det skulle nog lyckas bra , bara jag skulle lämna bort kaffebröd och godis. Jag är nämligen en sådan gottagris.
    Ha ett bra veckoslut!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Monica ! Det är lättare om man är två som kämpar för då peppar man ju varann.Jag hade inte klarat av det ensam tror jag.
      Kram, Susanne

      Radera