onsdag 15 april 2015

Födelsedagsfirande och semester !

Igår när jag kom hem från mitt fjärde nattskifte kunde jag glädjas åt att ha 17 dagars semester framför mej :-) Jag hade dock inte räknat med att börja dagen genom att blicka ut över en helt vit värld...igen en gång! Dagen före hade jag planterat violer i krukor utanför ytterdörren.De stod där och väntade på mej när jag kom hem ...täckta av snö !!! Tåliga som de är så tror jag inte att de tog nån skada. 
Hemma blev det champagnefrukost tillsammans med maken och dottern för att fira att jag igen har blivit ett år äldre. Lite festligt kan man ju göra det fast man är trött efter vakande och inte riktigt klar i huvudet av för lite sömn....men champagnen var alkoholfri så dottern också skulle kunna vara med och skåla....så råddigare blev jag ju inte av den iallafall :D
På eftermiddagen -kvällen blev det ett litet kaffekalas för familjen. Jag är ingen bakmänniska tyvärr. Allt jag bakar blir degigt eller platt så tårtorna var köpta men två salta pajer fick jag tillagat iallafall.


Några bilder från gårdagen. Lady ligger och värmer babymagen på en av bilderna.
 Så gulligt då hon gör så :-)
Här är en bild på elefanter som min mamma har sytt.
Då våra barn var små så sydde mamma varsin elefant till dem.
Daniela önskade en likadan elefant till deras babys
och då Tommys elefant ännu fanns kvar från då han var liten så kunde hon 
ta modellen av den och sy nya elefanter.
Så underbart söta och gosiga är de.
Jag önskar att jag var lika händig som mamma.....
men den genen verkar ha hoppat över mej ;-)

1 kommentar:

  1. Grattis till dej!Du fick många fina blommor o böcker,,el va det en bok?..Du är väl duktig på nått annat om du inte kan handarbeta el baka...ha de bra!

    SvaraRadera