måndag 23 november 2009

Helgen slut...måndag igen !




Sobelflickan som kanske blir vår.....



Helgen har gått i jobbets tecken för mej. Efter kvällsskifte på fredagen skulle jag upp till morgontur på lördag...inte så lyckat då jag endast sov 2 timmar på natten.Har så svårt att svänga dygnet igen efter natt jobb och lediga dagar. Lördag var också dotterns födelsedag . 20 år fyllde hon ...min lilla tös ;-) Nu har vi inga tonåringar mera utan 2 vuxna "barn". Stolt är jag över att ha så fina och förståndiga barn.
Efter jobbet på lördagen så firade vi dottern hos mina föräldrar tillsammans med hennes pojkväns mamma och bror. De har inte tidigare besökt mina föräldrar så det var ett bra tillfälle att både kunna fira dottern och se var hennes morföräldrar bor samtidigt. Tacksamt för mej också som inte behövde ställa till med nåt hemma , trött som jag var + tidsbristen att hinna ställa till med nåt pga jobbandet. Trevligt var det att träffa allihopa och ett stort tack till mina föräldrar som ställt till alltihopa <3
Lördagskvällen blev det filmkväll med chips och dip hemma hos oss. Maken som jobbat kvällstur hann vara med på lite lördagsmys i soffan iallafall.
Söndag och morgontur igen. Lite bättre gick denna dag då jag hade fått sova 6 timmar på natten ;-) Foton på valparna fick vi äntligen. Blev förälskad i sobelvalpen.....få se om det är hon som blir vår Lady :-)
Maken hämtade mej efter jobbet och vi for på julöppning med fyrverkeri till stan.De dåliga tiderna märks av ...fyrverkeriet var dubbelt kortare än vanligt.
Sen var det kaffekalas med mor och farföräldrar hemma hos oss. Ingen större släktfest denna gång . Försöker undvika svininfluenssan så gott det går...
Hos oss är tankarna mest hos valparna...dit går mesta energin åt. Jag vet inte vem som är mest entusiastisk ...tror vi alla lider mer eller mindre av "valpsjukan" ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar