onsdag 2 december 2009

Jul jul strålande jul !!!


2 december idag...dagarna går så snabbt ! Sov gott efter nattvaket och vakna pigg och full av energi. Idag satte jag upp de sista julgardinerna och ljusstakarna. Maken fixade utebelysningen. Så mysigt :-) Jag älskar att ha det pyntat med rött, vitt och inslag av silver . Julgranen går i samma stil. Så otroligt stilfullt och vackert tycker jag. Nåt år har julgranen gått i blått...men det är inte riktigt samma sak som med den röd-vit-silvriga granen. Granen är viktig och den ska se ut på ett speciellt sätt , lite av en "Kalle Anka gran" ska det vara. Hmm....maken är lika orolig varje gång han själv hämtat gran att den inte skall duga ;-) Julmat är en annan stor passion i vår familj. Det skall vara allt från skinka, kalkon, fiskinläggningar i massor, till ostbrickor och grekiska köttbullar. Mums...sååå gott!!! Julen är en underbar högtid !!!
Min önskejul skulle vara att fira med många nära och kära vid ett stort långbord. Dans kring granen i ett stort vardagsrum där alla får plats. Skratt och glädje hos stora och små. Tomten som kommer...och sen en promenad för att smälta maten och få frisk luft medan snön sakta dalar ner över oss....sen en varm glögg i soffan i lugn och ro......
Så ser min drömjul ut. Mycket av önskejulen har jag redan... men inget långbord med plats för alla man skulle vilja fira jul med och inget stort vardagsrum med plats för dans kring granen. Så det får bli skratt och glädje och god mat i lite mindre skala. Glad och lyckligt lottad känner jag mej iallafall. Önskar alla en riktigt härlig december med eller utan julförberedelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar