måndag 7 december 2009

Lediga dagar ...


Måndag kväll ...väntar på Paradise hotell. Helgen har varit intensiv men trevlig. Fredagen slutade jag vaka och på kvällen hade vi julfest från jobbet. Riktigt lyckad sådan med bastubad , simning och lite salladsbuffe´ efteråt. Salladerna var inte lika goda som de lät på pappret men vad gjorde det när humöret och stämningen var på topp :-)
Lördagen var det studentfest ute i skären. Det var vårt fadderbarn som blivit student.
Vi hade tänkt övernatta i sommarstugan och bada tunna efteråt men så blev det inte denna gång. Maken höll på i tre timmar med att försöka få vattenpumpen att fungera innan vi gav upp och for hem och värmde bastun istället. Efteråt lördagsmys framför tv:n :-)
Söndag bakade vi pepparkakor hemma hos mina föräldrar . Det är en tradition på självständighetsdagen att baka pepparkakor hos oss. Många pepparkakor i olika former blev det och alla i ministorlek...de är godast så tycker jag :-)
Idag har jag städat, städat och städat igen. Köksskåparna har fått sig en rejäl genomgång och mycket har åkt ut i soppåsar. Härligt när man ser resultatet efteråt. Imorgon blir det fortsättning med städandet.
Nu har jag slappat i soffan med maken och dottern och sett en romantisk komedi med Sandra Bullock . Nu väntar Paradise hotell....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar