måndag 22 mars 2010

Våren närmar sig :-)



Så är det måndag igen ! Helgen kom och gick snabbt som den brukar. Mycket roligt hann jag med iallafall:-) På fredagen var jag, maken och dottern på lunch till Bernys http://www.berny.fi/
Jättegod mat fick vi där. På kvällen blev det fredagsmys med maken :-) På lördag var jag och vattenjoggade med en väninna .Det var andra gången på en vecka efter ett lång uppehåll . En hel timmes jogging blev det i lördags. Gjorde gott åt både kropp och själ ;-)
Lördagkväll kom våra vänner hit och spelade kort med oss. Jag blev sist...aldrig att jag fått så dåliga poäng förut . Tur att jag inte är en dålig förlorare ;-)
Jag har nu börjat våga mej på att promenera lite kortare rundor . Foten är inte lika sjuk men nog ännu stel.
Lady har också velat börja gå lite längre promenader nu sen det blev varmare ute . Hon älskar också att vara ute på gården tillsammans med grannens katt . Katten brukar följa med på promenaderna...lite före oss eller lite efter. De är så söta ihop :-)
Nu har solen börjat lysa igen och det droppar vatten ner från taket. Snön har sakta börjat smälta. Nu vågar man börja tro på att våren ska börja närma sig :-)
Har suttit ute på terassen idag och solat lite och druckit kaffe. Så underbart skönt och avkopplande. Hoppas på många fler soliga dagar :-)

1 kommentar:

  1. Nu vill vi nog tro att det är våren på riktigt! Låter underbart med sol o kaffe utomhus!!/ Mary

    SvaraRadera