söndag 30 oktober 2011

Äter bara gott :-)

Försöker äta bättre nu så jag ska lyckas gå ner lite i vikt. Denna helg har vi ätit nyttigt och så gott ! I fredags blev det fyllda paprikor i ugnen.Glömde att ta bild på dem men goda var de. Fisk i alla former blir det mycket av nu då maken trollar och hämtar hem fisk .En variant var stekta öringskuber med lök och dill som han serverade med en gräddfilssås och wokade rotfrukter.Jättegott ! Ikväll ska vi fira makens sista semesterdag med en sallad och lite gott att dricka till. Första gången jag lagar denna sallad som jag fick smaka på vid kräftskivan hemma hos kollegan Peter och hans fru Lotta.Den salladen var jättegod.Hoppas min variant av salladen också är det :-)


Stekt öring med rotfrukter och sås.

Min variant av "kräftskivesalladen"

4 kommentarer: