lördag 29 oktober 2011

Stegräknare

Jag har haft många olika puls-och stegräknare i min ägo . Nån har kommit som prenumerationsgåva med nån tidning och nån har jag vunnit på lotteri.Alla dessa olika modeller har haft en sak gemensamt, dvs de har varit krångliga att använda.Vem orkar gå runt med ett pulsbälte under bröstena som skavar och irriterar en då man tränar...inte jag! Att behöva ställa in en masa funktioner för att få sina steg räknade är också jobbigt .Ofta när har man ställt in allt och tror att apparaten fungerar och så har den inte ens registrerat ett enda steg!!! 
Nu har jag sen en vecka tillbaka skärpt mej igen med motionen och ätandet.Mera grönsaker och mindre socker och kolhydratrika livsmedel ska nu ätas.Dricker ört te av olika slag för att rena kroppen och försöker få in mera vardagsmotion i mitt dagliga program.
Igår var jag och dottern och shoppade och vid Clas Olson såg jag en stegräknare för endast 4,95 euro.Enkel modell . Bara att sätta fast i byxlinningen och börja gå så räknar den stegena.Perfekt för en latmask som mej så jag köpte den :-)
Idag har jag testat den och den fungerar jättebra.Hittills idag har jag tagit 14364 steg.Det är inte alls illa tycker jag.Var ute på en 2 timmars promenad med min svägerska och då kom det många steg :-) En kvinna i min ålder bör gå 11000 steg per dag för att behålla en hälsosam vikt läste jag någonstans på nätet.Det bästa med denna stegräknare är att jag inte ens märker att jag har den på mej :-)  Så nu är det bara att räkna stegena man tar :-)


Min nya rosa stegräknare

2 kommentarer:

  1. De har många gånger väldigt bra daker där på Clas Olson har jag märkt.
    Du hade verkligen kommit upp i ett bra antal steg!
    Du jobbar på bra!

    SvaraRadera