torsdag 13 december 2012

Semester.....

...och jag borde ha all tid i världen att uppdatera bloggen men har prioriterat annat ;-) 
I lördags var jag i Tuuri och shoppade.Det blev en riktigt lyckad dag och jag kom hem med både det ena och andra.
På söndagen firades Jesper som fyllde 9 år och vi fick kalasa med nära och kära och äta gott :-)
Måndagen hade jag bokat tid till frissan för klippning och slingor.Efter det blev det en sväng till sjukhuset på besök och sen laddade vi med en supergod (jättefet) pizza ....
De senaste dagarna har jag försökt öka julstämningen i huset med lite pynt .Älskar att pynta , handla julklappar och packa in paket . Är ingen julstressare utan tar det som det kommer .På julen brukar folk ha annat att tänka på än att kolla varandras skåp och dammtussar under sängen ;-)
Igår blev det avkoppling igen med bio. Vi var 5 tjejer som såg "Bröllop i Italien". En bra film med lite annat innehåll än vad vi kanske hade förväntat oss.
 Nu har jag karelsk stek i ugnen och väntar på att maken ska komma från jobbet så småningom. Bastu och film står på schemat ikväll .


Julkarusellen utanför Tuuri. Helt underbart vacker !

Hemma hos min bror med familj för att fira Jesper :-)

De har en stor och fin stjärna i fönstret hemma hos min bror. Jag gillar den !

Jag har för första gången lagat en egen granriskrans att ha utanför dörren hemma. Ganska nöjd med resultatet för att vara  min premiärkrans :-)

Filmen som vi såg igår " Bröllop i Italien" . Googlat bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar