tisdag 21 maj 2013

Liten uppdatering

Nu har sommarvärmen kommit och jag har prioriterat annat än att blogga den senaste veckan. En liten uppdatering om vad jag haft för mej kommer här iallafall.
Förra veckan var en riktig eurovisions vecka med semifinaler på tisdag och torsdag och sen den stora finalen på lördagen. I vår familj kollar vi noga alla bidrag och betygsätter dem. Min vinnare i år var också den låt som vann hela eurovisionen nämligen Danmark :-) Som tvåa och trea hade jag Azerbaijan och Norge som hamnade bland dom fyra bästa. I motsats till de flesta andra i Finland så var jag inte direkt förtjust i Kristas låt men jag är ändå förvånad att den inte fick en bättre placering än vad den fick.
Annars har jag tillbringat min tid ute i solen på ett eller annat sätt. Äppelträdena som jag fick till morsdagspresent är nu planterade .Ni som vill se bilder får kolla min blomblogg http://blandblommorochblad-nattugglan.blogspot.fi/ 
Nu jobbar jag också intensiva 8 dagar för att vara ledig så mycket som möjligt nästa vecka då maken är på sin trollingsemester. Vill ju inte lämna Lady ensam mer än nödvändigt ;-)

Mina två söta flickor på terassen i väntan på att finalen ska börja :-)

Eurovisionsfinalsmaten bestod av stekta champingjoner, ooupsies med räkröra, oranga tomater, lufttorkat kött och lite grillost. Jättegott :-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar