söndag 5 maj 2013

Oopsies !

Jag hittade ett recept på ett alternativ till bröd då jag googlade för nån vecka sedan nämligen Oopsies.
Enkla att göra och jättegott att äta me nån röra på  tex  turkisk yoghurt , räkor och färska örter. Går också att göra en enda stor Oopsie istället för 6 "handflatsstora"  och använda som pannkaksrulle eller nåt.

Här är receptet till 6 stycken Oopsies bröd :

3 ägg delade i vita och gula
100 gr Philadelphia ost
lite salt

Vispa äggvitorna så hårt att bunken kan vändas upp och ner.
Vispa ihop äggulorna och Philadelphia osten. Salta. Jag har också satt i färska örtkryddor i smeten men det är ju smaksak.
Blanda försiktigt ner äggule-philadelphiasmeten ner i äggvitorna .
Klicka ut 6 ooupsies på en plåt med smort bakplåtspapper (de har en tendens att fastna annars) 
Gräddas i ugn 150 grader 30 minuter.

Mina Oopsies direkt från ugnen.

Ooupsie med turkiskyoghurt röra på. Jättegott !

   

2 kommentarer:

  1. Låter gott. Det tycks vara recept dag idag hos många, så även hos mej.
    Det är skojigt när man får nya recept och tips, tack för det.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera