torsdag 5 december 2013

Sunshine Award

Tack Monica från http://minatvahem.blogspot.fi för min Sunshine Award. Blev överraskad men väldigt  glad över den :-)  Nu ska jag i min tur försöka hitta 10 saker som beskriver mej själv....det är inte det lättaste.



Reglerna för Sunshine Award är:
* Använd Sunshine Award loggan i inlägget.
*Länka till den som nominerade dig.           
*Skriv tio saker om dig själv.                     
*Nominera tio bloggare som inspirerar och 
förgyller tillvaron i bloggvärlden.             
*Lämna en kommentar på dessa bloggares 
sida.






1. Jag är en riktig "hemma människa" som trivs bäst i hemmets lugna vrå.
2.Familjen , Lady och mina närmaste vänner är det som betyder mest för mej.
3.Jag älskar våren och sommaren.Hösten är mörk och vintern är kall men jag hittar ändå ljuspunkter för att stå ut tills våren är här igen .
4. Julen är en av de saker som gör att jag står ut med vintern. Jag älskar att ställa iordning för julen. Byta gardiner , pynta och ljussätta. Allt skall helst gå i rött, vitt och silver.
5. Jag är väldigt stolt över våra fina barn. Nåt måste vi ha gjort rätt när vi fostrat dem då de blivit så fina ansvarstagande vuxna <3 div="">
6.Jag är väldigt mån om min hälsa. Jag är allergisk mot penicillin, sulfa och burana- liknande värkmediciner så det är bra att hitta alternativa metoder för att behålla hälsan och kunna kurera sig själv vid behov.
7 Jag är allergisk mot katter och de flesta hundar.
Jag visste inte att jag var en hundmänniska förrän vår älskade kanin Mimmi dog och dottern tyckte att vi skulle skaffa en hund.Vi skaffade Lady som är en Bichon Havanais som är  en allergivänlig ras och jag har inte reagerat på henne  . Nu skulle jag inte kunna tänka mej min vardag utan henne <3 div="">
8. Jag är rädd för sprutor och skräckslagen inför en vaccinering.Tyvärr har jag även samma skräck när Lady ska vaccineras och går och är nervös flera veckor i förväg. Igår blev hon vaccinerad och det gick bra så nu kan jag pusta ut :-)
9. Jag trivs bra i mitt eget sällskap.Eftersom vi jobbar skiftesjobb i vår familj så är jag mycket ensam.Jag har alltid saker att göra i mitt eget sällskap och får sällan tråkigt. Mår ju förståss bäst när jag har hela familjen runtomkring mej <3 div="">
10. Längtar till våren då vi kan börja fara ut till sommarstugan igen. Jag är trädgårdstokig och mår väldigt bra av att få gräva i jorden.Plantera och så ...blommor och örter m.m. Älskar gammaldags blommor som rosor, syren , pion och liljekonvalj.

Där var den listan...inte så svårt egentligen bara man kommer igång :-)


Nu ska jag då nominera bloggare :



Ha en bra kväll , Susanne 

2 kommentarer:

  1. Bra gick det ju, bara man kom igång så skulle man nog ha kunnat skriva till och med mer än tio saker.
    Ha det så bra!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera