söndag 9 februari 2014

Helgen har gått snabbt

Det har varit en underbart skön och avkopplande helg. På fredagen efter jobbet  kom jag hem till Lady och somna i soffan med värmedynan på axlarna och Lady bredvid mej. Anders och Tommy hade redan farit iväg på kvällspilketävling till Lappajärvi. Sov en stund och sen kom Sara och höll oss sällskap .Jag hade en riktigt trevlig fredagskväll :-)

På lördagen fick jag med mej Anders till Tropiclandia. Jag har haft spänningshuvudvärk i några dar och haft knutar i nacken så det var så skönt att stå vid vattenmassagepunkterna och få igång cirkulationen i huvudet  igen. De har byggt om gemensamma bastun där och satt in en glastegelvägg med en ljusslinga i som ändrar färg.Jag kan sitta hur länge som helst och bara titta på ljuset som ändrar och andas in ångan i bastun. Helt underbart skönt! 
Efter badandet var vi bjudna på mat till mamma och pappa tillsammans med T och S + D och A. Lyxigt att få äta mat som nån annan har lagat. Mamma hade lagar leverbiffar som alla män i familjen älskar men eftersom jag inte brukar äta så mycket lever så hade de också panerat och stekt  broilerbröst och lagat hasselbackspotatis + en massa olika sallader och tillbehör. Det var jättegott !
Sen for vi hem för att se andra uttagningen i melodifestivalen och gaygalan .T och D med respektive kom också med. Jag tror att vi alla var överens om att Sanna var den som skulle gå vidare till final denna gång.
 Gaygalan var rolig som vanligt och Måns som var programledare är ju bara så bra .

Idag har alla män i familjen pilkat igen och jag , Ela och Lady har bara tagit det lugnt.
Nu är huset tyst och stilla då alla "barn" farit hem till sig.Anders har kommit hem och ligger i soffan och ser på tv.....troligtvis OS. Jag är inte det minsta lilla intresserad av OS. Jag är kanske den enda människan som inte är intresserad  men det är väl bra att det finns nån som inte är fastklistrad vid tv:n hela tiden ;-)

Beställde en resa förut idag för att sen märka att resebeskrivningen från Ingves och båt tidtabellerna inte stämde överens alls. Så irriterande att behöva avboka nåt man planerat att göra  pga fel information :-(  Jag tycker att de borde ha koll på båtarnas tidtabeller före de annonserar ut sina resor så inte kunderna skall behöva kolla upp sånt åt dem....hmmm!!! Väntar på svar och hoppas på det bästa :-)


Maten som mamma och pappa bjöd på :-)
 Vinerna på bilden hade jag aldrig smakat förut och speciellt vinet till höger var jättegott ! 

4 kommentarer:

  1. e va en trevli fredagskväll, skönt att bara sitt å prat av sej ibland :) he får vi gör om! /sara

    SvaraRadera
  2. Ser Gott ut :) men det syntes på vågen dagen efter :) haha....

    m

    SvaraRadera