fredag 23 februari 2018

Oj då...det blev en lång paus igen!

Jag hinner inte med just nu verkar det som,  åtminstone om man kikar in i bloggen. Jag får väl skylla på att jag har haft så mycket som legat efter då jag inte kunde göra nåt de veckorna som jag hade gipset.
Vad har hänt då ? Jaaa...det viktigaste är väl att maken fick besked att han får gå i deltidspension fr.o.m 1.4. Så nu  blir det lite andra tider här hemma. Efter att hjärtbesvären kom  har det varit tyngre att orka med treskiftesarbetet för honom, så jag är glad att han får börja ta det lugnare nu.

För ett par veckor sedan var vi och såg "var inte rädda" med Henrik Schyffert. Det var så roligt och Henrik var bara så bra :-)




Sen följde några hemska dagar då barnbarnet var intagen på sjukhus men hon är hemma nu och frisk och kry igen. Det är jobbigt då nån är sjuk och jag har svårt att tänka på nånting annat i såna situationer.

Jag har fortsatt gå till gymmet och nu har jag dessutom fått sällskap med dit vilket är kul. :-) Det känns bra och jag mår bra av det, sen skulle det ju vara roligt om man började se nå resultat också ;-)

Dottern lånade mej en bok som jag nu håller på att läsa. Den är väldigt intressant och handlar om hurudan färg man är till sin personlighet. "Omgiven av idioter" heter den. Om man läser den skall man förhoppningsvis känna igen sig själv och andra i de olika färgerna och därigenom kunna förstå varandra bättre :-)




                                           Jag är nog mest röd och så lite blå tror jag.....  ;-)

5 kommentarer: