söndag 4 maj 2014

Varit på en shoppingtur till Umeå

Dag 1 : Wasa Express avgick från Vasa hamn kl.9.00 med oss 4 som skulle över Kvarken till Umeå för att shoppa ombord. Korstspel sysselsatte oss på båten.
 Hotellrummet som vi övernattade i vid Hotell  Scandic Plaza.
Middagen blev inte riktigt vad vi hade tänkt oss men efter flera timmars shoppande
 var det ändå gott med det som erbjöds ;-)
 Kvällen avrundades med bastu på 14:e våningen.
Dag 2. Frukost vid hotellet. Sen tog vi en promenad i varmt och vackert väder till Strömpilen.Vi fick se roliga byggnader och klänypor på vägen dit.Efter ca en timmes promenad var vi framme vid Strömpilen och shoppingen kunde börja.Jag fyndade flera blusar och nå lite annat smått och gott där. När vi var klara och skulle promenera tillbaka så haglade det så vi tog bussen tillbaka till centrum. Efter en trevlig dag med många väderomslag så var det dags att åka tillbaka hem med båten. Orkestern spelade bra och det var full fart på dansgolvet.
Nu är vi hemma igen efter en fin resa :-)

1. Tack för fotona ,roligt att få "följa med" på resan och skönt att allt gick bra :)
    m

2. Umeå! det var verkligen länge sen man var där :))) Häls Ulrika

1. De senaste åren har vi tagit en tripp eller två över till Umeå varje vår-sommar. Går så snabbt att åka över här mot om man ska ner till Åbo och sen över till Stockholm om man vill ha lite ombyte i vardagen :-)