lördag 11 oktober 2014

Lördagen den 11 oktober.

Jag jobbar nattskifte i helgen . Kom hem imorse till Lady som skulle rastas och äta innan jag kunde krypa ner i sängen och sova några timmar.Maken är och fiskar med sonen så det är tyst i huset.Jag fick sova riktigt bra men vaknade med en fruktansvärt sjuk rygg. I förrgår vaknade jag med nackspärr som nu har gett med sig men som  kanske förorsakat spänningar i resten av ryggen? Då jag jobbar natt så känns det som att man är lite småtrött hela tiden men det brukar gå bra att göra saker iallafall. Trötthet + ryggont var däremot ingen bra kombination alls. Jag har inte orkat göra annat än ligga i soffan framför tv:n och ta det lugnt. Druckit varma drycker omväxlande med egenpressad juice och fick så småningom så mycket ork att jag fick tillagat en sallad som jag åt med rökt röding och soltorkade tomater. Det var jättegott och nu känner jag mej redan lite bättre. Var ute en runda med Lady och fotograferade samtidigt vår fina aroniahäck . Bladen har så vackra färger och bären lär vara jättenyttiga ...men ganska så sura och sträva så jag äter inte av dom. Nu ska jag ta en varm dusch och sen värma mina lavastenar och lägga på ryggen. Sen är jag nog redo för jobbet igen . Trevlig lördagskväll till er alla läsare :-)




Dagens middag -sallad med rökt röding och soltorkade tomater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar