måndag 22 juni 2015

Skären

Vi har just varit ut till skären med en del saker . Jag hann lägga täckbarken runt det äppelträd som jag rensat ogräs runt och lagt en markduk på innan regnet kom. Det blommade otroligt fint där.....och gräset hade vuxit igen. Ibland känns det som om jag bara hinner ut dit för att klippa gräs och sen hem igen...och idag hann jag inte ens det ;-) Nåja om några dagar är det semester så då ska jag väl hinna med ett och annat som lämnat efter + klippa gräs .


Äppelträdet med täckbark runt. Syrenen blommade mer än den någonsin gjort förut. Vi förde ut vattenfasta skivor till förrådsbygget. Snöbollsbusken är full med snöbollar som bara väntar på att börja blomma. Jordgubbslandet var otroligt.Det blommade jättemycket och plantorna hade vuxit till dubbel storlek sen sist jag var där.

Vallmo blommade .Aklejor i olika färger. Förgätmigej lyste så blått i rabatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar