söndag 8 maj 2016

Morsdagsfirande !

I år blev det morsdagsfirande i två dagars tid. Igår firade vi min fina mamma och idag blev jag och svärmor firade. Det är svårt då man skiftesarbetar att hinna fira alla på en och samma dag. Maken har jobbat dagsskiften hela helgen och själv har jag nattskiften. Så igår firade vi min mamma före han for i jobb och idag firades hans mamma efter att han kom från jobbet :-)  Jag vet inte när jag senast hade morsdagsbjudning hemma hos oss för de som jag är mamma till. Tror det kan vara en tio år sedan kanske? Det blir lite så då man skiftesjobbar och så blir det lite väl mycket om man ska fira tre stycken efter varandra ...orken och magen tar stryk av allt ätande på alla olika ställen ;-)  Jag tycker det har gått bra iallafall fast jag firats lite i farten mellan annat firande men visst var det roligt att i år kunna ställa till och bjuda hem barnen med familjer på lite mat en gång :-) Maken jobbade så han fick inte vara med på morsdagslunchen men vi var snäll och sparade lite mat åt honom tills han kom hem ;-) Nu har jag sovit några timmar för att orka mej igenom ännu en jobbnatt men sen är jag ledig ett par dagar igen .

                            Önskar alla en trevlig fortsättning på morsdagen!


Tårtor hemma hos mina föräldrar .

Morsdagsblommor .

Lady har också firat mej idag med närhet och pussar :-)

4 kommentarer:

  1. Wau , vilka fina tårtor ! , vi firar morsdag när alla svenska mammor gör det eftersom vi glömmer alltid när det är finsk morsdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går säkert lika bra att fira då ...eller varför inte fira två gånger ;-)

      Radera
  2. Så trevligt att få ha hela familjen på besök i stan ,så spara vi lite tid åt er då ni inte behövde komma till Korsnäs ,med god vilja går det bra att få allt att fungera :) Tack till er alla <3

    Mor.

    SvaraRadera