måndag 10 oktober 2016

Måndagen den 10 oktober.

Jag har jobbat helgen och nu fortsätter jag med fyra nätters nattvakande. Maken började en veckas semester idag -fiskesemester- så jag kan lika bra jobba ;-)  Det soliga , fina vädret fortsätter och idag har jag varit på morgonpromenad och sen slängde jag bort tomatplantorna från terassen. Jag är så glad att vi glasade in vår terass för den förlänger nog sommaren en hel del. Det är en så skön värme där ute ännu och jag brukar ofta sitta där och dricka mitt eftermiddagskaffe och läsa tidningar.
Jag plockade in prydnadsdjuren från gården , tvättade dom och satte dom på blombänken att vänta på nästa sommar. 
Oktober månad är en kalasmånad i vår familj och ikväll ska vi och fira vår svärson som fyller år. Borde börja ställa mej i ordning så småningom och packa "nattväskan" som skall med  till jobbet sen ikväll.


Chilipaprikan är ännu fin trots flera frostnätter
 så den får stå kvar ute ännu.

Uterummet 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar