söndag 16 oktober 2016

Mera kalas....

I fredags fyllde min pappa år och jag och Daniela bjöd honom på lunch vid Chili-Lime.
 Mamma och Alicia var också med ,så pappa fick sällskap av 4 fina flickor vid bordet :-)

Igår firades han hemma i Brändö där det bjöds på bl.a en jättegod smörgåstårta.

Vår familj är väldigt duktiga på att äta smörgåstårta , så det lämnade inte nån stor bit kvar ;-)


I fredags fick jag en bok som jag beställt från Adlibris. Ska bli så intressant att börja läsa i den. Jag är så taggad att börja äta ännu bättre mat än vad jag gjort hittills. Mat som kan minska inflammationer i kroppen och öka immunförsvaret ......med reumatism och diabetes i släkten så är det kanske inte så dumt att göra sitt bästa iallafall med att äta nyttig mat. Maken är tvungen att äta min mat då jag är hemma och har lagat mat...däremellan slinker ju nog både det ena och andra ner i hans mage....men nån nytta gör det väl åt honom också det som han får i sej hemma ;-)
 Nu blir det mycket broccoli , spenat , avokado och gröna bananer hemma hos oss. Gurkmejashoten med en massa andra kryddor i blev inte populär men jag tycker den är jättegod (jo, jag har tjuvstartat med vissa saker som står i boken som jag läst via nätet)


Food Pharmacy 

2 kommentarer:

  1. Den där boken vill jag läsa, ska kolla om den finns i bibliotek. Jag äter godis i helgerna, märker skillnad jämfört med andra dagar, dagarna jag inte äter socker har jag mer energi .

    SvaraRadera