fredag 22 december 2017

Gipset är borta !

Äntligen kom dagen då jag fick bort mitt gips. De senaste dagarna har varit tuffa. Gipset har skavt och tryckt på, kliat och irriterat men igår blev det bortklippt. Jag har hört från flera håll  att man inte känner igen sin arm då man haft gips en längre tid, så jag var beredd på det värsta. Min arm såg helt normal ut men handen var verkligen hemsk. Den var vriden och konstig efter att ha varit i den märkliga ställning som den har behövt vara i för att benet skulle hållas på plats. Handen är svullen, öm och huden flagar från den. Oanvändbar är ett annat ord... Jag försökte ändå tjata på läkaren att få gå i jobb igen den 28 men det tyckte inte han var någon bra ide alls. Så nu är jag sjukskriven till nästa år och ska öva upp rörligheten i handen gånger flera per dag. Jag är överlycklig att röntgenbilderna såg jättefina ut och benet har läkt som det ska men jag känner det ändå som att benet ska gå av om jag gör nåt.....men jag får väl lita på läkaren som sa att det inte går av när jag rör handen.
Nu ska jag fira jul och nyår och träna min hand.


                          ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT GOD JUL !

Min sjuka hand utan gips.

Maken gav mej en härlig julbukett för att pigga upp mej i förrgår och visst blir man glad av den.

4 kommentarer:

  1. Skönt att du fått gipset borttaget!
    Kämpa vidare och en riktigt GOD JUL!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Monica och en god fortsättning på jul och nyårshelgen.

      Radera