söndag 6 oktober 2019

Umeåresan !

Det var en riktigt lyckad resa till Umeå igår. Jag var lite orolig över att det skulle blåsa på vägen till Umeå men det var lugnt. På hemvägen märkte man knappt att man var på en båt. Jag har aldrig blivit sjösjuk men jag gillar inte när det är mörkt och båten gungar. Vi åt skärgårdsbord på ditresan och det var lika gott som alltid. Det var inte så mycket folk på båten så man fick bra plats där man ville sitta. Vi hade bilen med oss, så vi kom snabbt fram till Ikea och kunde handla det som jag hade på min shoppinglista. Sen åkte vi till Jula, Rusta och Willys. Det var ju inte så länge sedan vi var på hockeykryssning till Umeå men då åkte vi buss och kom inte oss till dessa ställen. Vid Rusta hade dom börjat plocka fram julsaker och några av dem fick komma med oss hem :-) 


En kaffedrink i baren.

Fisk från Skärgårdsbordet.

Ikea.

 

Julstämning vid Rusta.

 

Tomtar av olika slag.



En sån tomte köpte vi med hem.


En sådan hade jag också velat ha....
Köpte hem en jultidning.
Mjukost och granola.
En tomtedörr.
Ljus från Ikea.
Belgisk choklad från båten.
Vi enades om beige vardagstallrikar 😉
En ugnsform från Ikea.
Några vardagsdricksglas.
Det som var viktigast för mej var att få  hem Runnens golvtrall från Ikea.
 Idag har jag lagt golvet och det blev så snyggt.
 Yttersta kanten fattas ännu men den behöver jag makens hjälp med att laga. 
Jag hoppas att det kommer att hålla nåt år. Enkelt var det att lägga iallafall.

1 kommentar: