fredag 17 april 2020

Citroner

För några år sen fick jag ett citronträd till födelsedagspresent. Jag har fått det att överleva vintern utan extra belysning men då har det tappat nästan alla blad , blommor och citroner. Ifjol köpte jag en växtlampa som har lyst på citronträdet varje dag. Det står i ett rum där det är ca 15 grader och det får ljus utifrån också. Nu finns det 5 stora citroner på trädet och 3 av dom börjar visa lite gul färg. Det finns blad kvar och nu har den också just börjat blomma 😀 Det lär ta 9 månader från blomma till gul citron, så man får ha tålamod. Roligt är det att följa med utvecklingen och sen äta egna giftfria citroner 🍋🍋🍋🍋🍋

4 kommentarer:

  1. Jättefin!! Jag skulle inte klara av att få den växa......

    SvaraRadera
  2. Jätte spännande, tänk fast kvistarna ser späda ut så orkar dom bära dessa
    citroner!
    Berätta sen när du skördat första citronen!
    Trevligt veckoslut!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Ja det skall jag göra. Hoppas bara att de inte faller av före det.

    SvaraRadera