torsdag 23 juni 2011

En behandlingarnas dag !

Till morsdag fick jag ett presentkort av min dotter till en kvinna i Nykarleby som ger olika behandlingar bl.a zonterapi och fotvård. I tisdags hade jag beställt tid till denna kvinna för att få just fotvård och zonterapibehandling. En mycket nervös jag klev in genom dörren kl.15.45 då jag hade min tid. Kvinnan tog vänligt emot mej och önskade mej välkommen dit. Jag fick sätta mej i stolen i rummet där hon ger fotvårdsbehandlingar och tog sen av mej mina strumpor. "Oj ,vad fina fötter du har, sa hon.Vad ska jag göra med dom" Det var ju roligt att höra att mina fötter är fina som dom är :-) Jag fick ändå fotbad och hon filade lite på mina hälar och naglar. Sen väntade zonterapibehandlingen i nästa rum. Jag fick lägga mej ner på mage iklädd bh och trosor. Sen fick jag den underbaraste massage som jag någonsin varit med om med varma lavastenar och nån olja som går in i huden och driver ut slaggprodukter.Det var så skönt! Jag hade gärna fortsatt den behandlingen en stund till och säkert då också somnat på britsen.Rekommenderar denna behandling varmt ! Efter massagen skulle jag vända mej på rygg och hon började ge zonterapi. Jag låg och väntade på att det skulle börja göra ont men det gjorde aldrig det. Det var skönt och avslappnande.Hon berättade om vad hon såg att min kropp berättade för henne...om mina svagheter och mina styrkor.Jag är en frisk människa med undantag för min allergi . Mina överrörliga leder gör att jag borde tänka på vad jag gör så att jag inte tar ut mej och blir spänd och stel. Sen var det ju också det där med regelbunden gymnastik och tänjningar som är mycket viktigt för mej med mina spända muskler......jo jag vet...och jag ska skärpa mej ...snart...bara semestern är slut :-) 
Det var en härlig upplevelse både fysiskt och psykiskt. Jag njöt !  
Tack Ela för att du gav mej möjligheten att få prova på detta <3
Efter behandlingarna som tog 2 timmar så for vi och drack kaffe och åt pajer till svärsonens familj. Det var riktigt roligt att träffa dem igen :-)
En riktigt skön semesterdag !


En räv vid vägkanten på hemväg från Nykarleby

Inte så trevlig blick ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar