onsdag 28 september 2011

Ledig dag ......

Jag har hunnit med mycket skoj denna lediga dag :-)  På förmiddagen var jag till Plantagen med min svägerska och handlade växter hit hem. Köpte en rumsask och två ampelliljor Fint med gröna växter tycker jag . Senare på dagen blev det en inköpsrunda till Minimani med maken.Inhandlade lite saker som behövs inför höstens stora händelse , dvs makens födelsedag.På eftermiddagen kom dottern till oss och vi gick ut på långpromenad med Lady.Det var  skönt väder ute idag :-) På kvällen kom sonen och hans sambo till oss och åt nötbringa med potatis och kantarellsås + svartvinbärsgele  (som mamma o pappa lagat) och sallad. Så otroligt gott med  nötbringa.Den smälte i munnen.Makens special tillagade kantarellsås var inte sämre den. Så glad att jag har kock kunniga människor i familjen då jag inte själv är så intresserad av att laga mat ;-)

Dagens mat-nötbringa med kantarellsås,svartvinbärsgele, potatis och sallad.
Promenad i det vackra höstvädret.

Lady vill gå åt ett håll och jag åt ett annat ;-)

Ok... vi går dit du vill men kom nu då "säger Lady"

Sötnos <3

Poserar lite....
Vilka ögon hon har och vilken blick....så fylld av kärlek <3
 

1 kommentar:

  1. Oj va fina foton på er båda ,riktiga höstbilder ,o maten såg såå god ut :))

    mor.

    SvaraRadera