måndag 23 januari 2012

Ätit och shoppat !

Jobbat fyra nätter och är nu ledig igen nån dag. Halvsov en stund på förmiddagen och for sen till stan med Daniela. Jag hade slut på mina blåbärs-havtornskapslar och skulle köpa nya från Life. Har ätit enbart blåbärskapslar förut för mina torra och irriterade ögon.De var också bra men de här är många gånger bättre :-)  För att orka med shoppingen gick vi och åt lunchbuffe´ till Thai house. Det var sååå gott  :-)


Min portion :-)  



Maten var jättegod som vanligt :-)  Sen kollade vi in vårens trender i klädbutikerna men hittade inte så mycket att se på där ännu. Nya gardiner till köket hade jag hoppats på att hitta ...men icke denna gång. Fick mina hälsokost preparat iallafall :-)


Stark havtornsolja + blåbär

Jag har ätit en förpackning med kapslar nu och har mycket mindre besvär med ögonen + att synen blivit skarpare. Förra förpackningen betalade jag 27 euro för. Idag betalade jag 19,90 .....i en annan butik. Såg att de sålde dem för 24,90 på ett tredje ställe , så det löns att kolla runt. Hittade ingen information på svenska på nätet om kapslarna men länkar HÄR till information på finska ifall nån vill läsa om dem.


Vid ekoshoppen hittade jag två olika te sorter som lät intressanta. var ju bara tvungen att köpa dem och testa :-)


Cold Season och Lime Mint



Yogi Te Cold Season,

15 påsar

Ett Yogi-te speciellt för vintern! Det värmande receptet innehåller ekologisk ingefära, kardemumma, kryddnejlika och kanel som alla sägs ha uppvärmande egenskaper inom ayurveda. Teet har kryddats ytterligare med pepparmynta som ger en härligt frisk arom samt eukalyptus och basilika vilka har en positiv inverkan på luftvägarna. Ett perfekt te för mörka, kalla dagar!

Ayurvedisk info: V-P+K-

Yogi Te har kombinerat modern kunskap med mångtusenårig ayurvedisk filosofi för att ta fram sina otroligt smakrika och balanserade teer! Samtliga tesorter från Yogi har en väldigt spännande, karaktäristisk, och exotisk smaksättning. De är dessutom KRAV-märkta samt ekologiskt certifierade av Soil Association. 


Yogi te Lime Mint

En perfekt blandning av bland annat frisk lime, mint, lakrits och gurkmeja. 

Kan drickas både varmt och som iste. 

Yogi Teas fantastiska smaker är resultatet av modern kunskap förenat med femtusenårig ayurvedisk filosofi. De är gjorda av värmande, väldoftande örter och kryddor. Alla har en mycket karaktäristisk, spännande och exotisk smaksättning. Dessutom är de ekologiska och KRAV-märkta. Naturligt koffeinfritt. 

15 påsar.

Innehåller: Lakrits, lime, kardemumma, pepparmynta, torkad limejuice, gurkmejarot, ingefära, kanel, kryddnejelika, svartpeppar.

3 kommentarer:

  1. Borde prova de där kapslarna för ögonen...tycker mina ögon är irriterade ...såg gott ut på tallriken :)
    m

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är billigast på Halpa-Halli...dyraste på hälsokost.

      Radera