söndag 29 januari 2012

Rampfeber

I fredags var jag och såg på Rampfeber som går på Vasa teater , tillsammans med Daniela och Catharina. Jag hade otroligt höga förväntningar då jag hade läst att Rampfeber är en jätterolig fars och man får vika sig dubbel av skratt. Nåja...jag är kanske kräsen men så rolig var den inte .Det var  många upprepningar som gjorde att det blev tjatigt. En annan sak som ofta förekommer i roliga pjäser vid Vasa teater  är att publiken missar en massa poänger pga att det händer saker på olika delar av scenen samtidigt. Åtminstone  jag kan inte se  fem olika händelser på olika ställen på scenen på samma gång ! Följer du två av skådespelarna så missar du vad som händer nån annanstans på scenen , vilket gör att man inte kan hänga med i hela handlingen. Visst fick jag skratta.....men det var mera lite fniss än hejdlöst roligt. Jaaaa...jag är kräsen :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar