söndag 1 januari 2012

Gott Nytt År 2012

Nyårsafton har blivit firad och förutom det så firade jag och maken att det var 25 år sen som vi förlovade oss . Vi for till vår favorit kinarestaurang Shanghai och åt en jättegod middag.Maten är alltid lika god där och vänlig och bra betjäning.Denna gång blev vi betjänade på svenska, vilket var en trevlig överraskning :-) Vanligtvis brukar man bli betjänad på engelska där. Efter maten for vi hem till Lady som inte riktigt gillade ljudet av alla smällare och raketer som tjöt utanför huset .Oljudet höll på från 17.30-03.15 på natten men vi fick  se många fina raketer :-) Före tolvslaget for vi in till stan och parkerade på långt avstånd från där det " stora fyrverkeriet " skulle avskjutas .Musik på i bilen och inlindad i en filt i famnen så gick det riktigt bra för Lady att fira in  det nya året med att se på raketer med Anders och mej :-) Sen hem och öppna champagnen :-)  Det blev ett lugnt och fint slut på 2011 för oss och en fin början på 2012. För mej har det gångna året varit ett riktigt bra år. Jag har fått många insikter om vad som är viktigt och vad som är mindre viktigt för mej.Vilka vänner som är värda att satsa på och vilka som mest suger kraft av en.Jag vill bli bemött med respekt och förståelse för den jag är.Jag orkar inte med vänner som tycker de kan behandla en olika från dag till dag  efter sitt eget goda eller dåliga humör.Nu har jag hittat en balans i mitt liv som jag själv mår väldigt bra av.Visst finns det människor i min omgivning som jag inte kan förstå varför de gör  si eller så...men de som är mej närmast  känner jag mej trygg med och det gör mej lugn och lycklig :-) Vissa saker kan man bara inte förstå och kanske det är bäst så  för man behöver nog inte förstå allt och alla ! Hoppas att det nya året blir ett riktigt bra år för oss alla . GOTT NYTT ÅR 2012 !


Menyn bestod av majs-höns soppa  att börja med .

Sen fick vi ris och var sitt fat med läckerheter att äta. Här är bla höns med champingjoner,
 friterade räkor och kött i sötsur sås. Det var jättegott alltihopa :-)

En nöjd make som äter av alla läckerheter :-)

Till efterrätt fick vi friterad banan med glass och kinuskisås. Denna meny som vi tog kostar 21 euro per person.
 Inte alls dyrt med tanke på allt vi fick att äta .

3 kommentarer: