tisdag 9 april 2013

3 veckor med Dukan dieten

Nu har vi kört Dukan i 3 hela veckor och vi mår båda jättebra :-) 
 Mina sov vanor har återgått till det mera normala , dvs jag kan lägga mej vid midnatt och sova till 10-tiden då jag är ledig .
 Hungrig är jag ofta på morgonen och det har jag aldrig varit förut. Mindre portioner än förut äter vi båda nu ...och blir mätta på det. Vi har inte fuskat alls med maten...däremot har vi unnat oss lite rödvin ett par gånger ;-)
 Jag motionerar regelbundet men inget överdrivet. Ett 20 minuters zumbapass eller 30 min på löpbandet och så förståss promenaderna  med Lady som jag gör varje dag. Promenerar ju ofta till och från jobbet också och det blir ca 40 min till motion per dag.

Veckans resultat : Vikten är nu nere på 61,9 kg , alltså 4,5 kg minus på 3 veckor. Midjemåttet är nu 5 cm mindre än förut .
Maken......ja han är 8,5 kg lättare....  :-)

Fortsättning följer nästa vecka .....

2 kommentarer: