onsdag 17 april 2013

Tråkigt väder ute .....

....men inomhus där blommar det :-)


Jag älskar blommor i alla dess färg och form. Två rosa-vita pelargoner och en söt "förgätmigej" i en kruka med fjärilar på ,
fick sin plats i köksfönstret.

Grönt och vitt - så fräscht ! Min vita krysantem pryder köksbordet tillsammans med plantor av  basilika och citronmeliss.

Denna krysantem passar perfekt på bardisken.

Liljan har slagit ut och är så vacker.

Penséplantan fick ersätta kruknarcisserna som hade blommat ut på terassen.

I rabatten är det bara snödropparna som visar sig ännu.

Rosen som jag själv köpte är speciell. De rosa blommorna blir limegröna när de blommat en tid.....men de nya blommorna
som slår ut är helt rosa :-)

Idag borde de inbjudna till Daniela och Alexanders bröllop ha fått sitt inbjudningskort med posten.
Här är vår inbjudan.Ser så otroligt mycket fram emot detta bröllop.
Har ett stort glädjerus i kroppen samtidigt som fjärilar fladdrar i magen.
Vet ju hur många glädjetårar som jag kommer att fälla den dan..Stolt mor rörd till tårar.
Önskar att jag inte skulle vara så känslosam som jag är......

3 kommentarer:

  1. Vackra blommor,känns som våren är på väg...tror att det är fler än du som får ta till näsduken senare i sommar ;)

    m

    SvaraRadera
  2. Härligt med blommor... det blir en vår i år oxå :-) Ska bli så roligt att slippa på bröllop i sommar, har redan önskat ledigt, både före och efter ) Jätte fint personligt inbjudningskort !

    SvaraRadera