torsdag 21 november 2013

Oro och chakran

Oro är totalt slöseri med tid. Det förändrar ingenting.
Allt det gör är att stjäla din glädje och håller dig väldigt upptagen med att göra ingenting.
Bilden är tagen från fb

Hittade just denna bild på facebook.Texten stämmer så bra in på mej just nu. Jag oroar mej för flera saker och oron stjäl av min positiva energi :-( 
 Jag borde inte lägga ner energi på att oroa mej så mycket för saker jag ändå inte kan göra något åt.Ibland är det bara så svårt att inte oroa sig men jag borde åtminstone sluta oroa mej för saker som inte ens har hänt och inte heller kommer att hända....
En liten stund före jag  hittade bilden ovan så  gjorde jag ett chakratest . Resultatet ser ni nedan.



Alla chakran utom rootchakrat är öppna. Ett underaktivt rootchakra tyder på oro och rädslor . För att öppna detta chakra borde jag ta långa promenader.Gärna gå barfota i gräset (lite svårt just nu kanske) . Hmmm...nå så nervös och orolig är jag väl ändå inte men finns det nåt man funderar på lite extra så blir det lätt att man kommer lite i obalans med sitt rootchakra tydligen :-)
Många sidor hos mej själv har jag med tiden lyckats ändra på men detta med att lyckas sluta oroa sig är nog svårt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar