tisdag 3 februari 2015

Skönt vinterväder !

Idag hann jag och Lady ta en riktigt skön promenad då vi hade vaknat. Mulet och -8 grader men det kändes riktigt skönt.Det har kommit mycket snö och Lady njuter. Hon gillar verkligen snön. De dagar då det regnar och är klottigt och vått ute , då vänder hon i dörren och vägrar gå ut .Hon har börjat piggna till nu efter löpet och börjar bli sig själv igen :-)
Jag känner mej också riktigt pigg och är full av energi just nu.
Jag har börjat göra nyttiga juicer med vår nya juicepress eller råsaftcentrifug som den också kallas. Jag blandar och testar mej fram och får mer och mindre goda resultat. Jag gissar att de mindre goda är mer nyttiga ;-)
 En favorit är att pressa några morötter , ett äppel, en blodgrape och en bit ingefära i juicemaskinen och dricka på morgonen. De senaste dagarna har det också blivit mixar av grönkål, broccoli , morot , gurka och ingefära. Den var rätt kraftig. Det nästan kändes hur vitaminerna invaderade kroppen....men den var inte lika god som de andra.
 Gott blir det med melon , äppel, morot , citron och ingefära. Ja det går att testa sig fram vad man tycker bäst om. Äter annars nog mycket grönsaker men tänkte testa köra denna juicedrink nu en tid och se hur det känns .
 Pollensäsongen är i antågande och jag behöver förbereda mej så jag mår som möjligt när pollena kommer. Ifjol började det i februari. Annars brukar jag börja känna av besvären i mitten av mars , så jag är rätt känslig. Gillar inte att behöva äta antihistaminer i många månaders tid men ibland är det bara ett måste.
Jag har också läst mej till att det är bra för kroppen att dricka uppkokt vatten flera gånger om dagen.Gärna 6-8 koppar om dagen .Det behöver inte vara hett utan det går bra med avsvalnat vatten men det skall inte vara kallt. Det sätter igång matsmältningen och cirkulationen i kroppen.


1 kommentar:

  1. Vi har vackra snö landskap nu. få se hur länge.
    Vi har nu -3 grader och nu är det halt. Halkskydden är ett
    måste om man tänker hålla sej på fötterna när man går ut.
    Ha det så bra!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera