lördag 31 oktober 2015

Ledig helg !

Äntligen ledig helg igen ! Veckan har varit rätt så tung men innehållit många trevliga stunder också. Maken fick kallelse till ett nytt försök med ballongutvidgning två månader snabbare än vad de hade sagt från början, så i onsdags vad det dags igen.  Bra att väntan inte blev så lång som det var sagt och nu är det gjort! Tidigt på onsdagsmorgonen for han in till sjukhuset igen och efter många timmars väntande för min del, så ringde han och berättade att det hade lyckats denna gång. Lätt hade det inte varit...att ligga vaken och stilla på en säng medan nån är inne i ens hjärta och petar i 3,5 timmes tid kräver uthållighet och styrka. Usch då , jag ryser bara jag tänker på det. Nu hoppas jag bara att han skall återhämta sig och får krafter tillbaka så han kan börja leva normalt igen.

Igår hade vi rekreationsdag från jobbet som började med cinemabowling. Det var kul men bowling är inte min starka sida. jag har inget bollsinne och har svårt att kombinera rörelserna när man bowlar. Efteråt blev det mat vid Rosso och att äta mat det är jag betydligt bättre på   ;-)  Jag beställde "Kyckling Saltimbocca" och till efterrätt blev det glass. Maten var jättegod .
 Det var en trevlig eftermiddag och sen blev det att se på ishockey i tv:n med maken då jag kom hem. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar