tisdag 5 januari 2016

Nyårslöftet......

......att se något vackert/positivt med varje dag , blev redan idag till en utmaning. Maken hade tid för angiografi idag. De skulle kolla upp att allt var som det skulle efter ballongutvidgningen eftersom den var rätt komplicerad. Allt var ok , ringde han och sa redan tio tiden imorse .Han skulle komma hem på eftermiddagen men då fick han hög feber , så det blev ingen hemfärd. Julafton firade vi inte ihop pga jobb , nyårsafton likaså men idag skulle vi ha fått fira trettondagsafton med att båda vara lediga och så blev det så här :-( 
Nå han blir ju omhändertagen och mej går det ju ingen nöd på iallafall.  En dag som inte blir som man tänkt sig utan sjukdom slår till igen - inte positivt alls . Jag kan hitta det vackra i åtminstone denna dag iallafall . Jag har umgåtts med mitt underbara barnbarn och hennes mamma. De ger mej sån glädje . Hemma väntade en annan som gav mej massor av kärlek , Lady :-)  Jag har ätit god mat idag och jordgubbar-hallon-blåbär med grädde som efterrätt. Värmt mej med ett bastubad , så visst hittade jag nåt bra med denna dag ändå .


Längtar till sommaren nu.......

6 kommentarer:

  1. Nej det blir inte alltid som man tänkt sig... men man får försöka göra det bästa av det. <3
    Imorgon en annan dag.. KRAM

    SvaraRadera
  2. Det är inte alltid så lätt att se de positiva och hur bra man har det
    egentligen.
    Hoppas din man snart får komma hem så att ni kan ha ledigt tillsammans.
    Sköt om dej i kylan!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  3. I våran ålder ta det lite längre tid att återhämta sig men din man bli snart bra igen !! Trevlig helgdag

    SvaraRadera