torsdag 31 mars 2016

Fåglarna har kommit !




Igår for vi ut och köra för att se om fåglarna anlänt  till Söderfjärden . Vi var där för några dagar sedan  och då var det ännu inte många svanar där.  Medan vi var där kom det hela tiden nya flockar flygande. Jag har aldrig sett så många svanar på en gång förut. Det var mäktigt att se.

Jag känner mej lite trött och orkeslös efter 3 nätters vakande. En natt till och sen blir det ledig helg. Maken börjar i sin tur vaka på lördagen men vi hinner ut till skären och övernatta från fredag till lördag och det ska bli skoj.
 På lördag blir det kanske biobesök för min del. Tänkte se "Mitt feta grekiska bröllop 2" . Jag tyckte att första filmen var jätterolig så jag förväntar mej mycket av uppföljaren också.

Igår köpte jag kalk och strödde ut över hela gården. Vi har massor av mossa i vår gräsmatta och kalk lär hjälpa. Nåt annat som är bra att göra för att få bort mossan? Jag har sett att det finns gräsmattegödsel med nåt som angriper mossan men är det bra att använda sig av sånt? Vill inte ha gifter på gården med tanke på barn och hundar som springer där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar